אנו לא צריכים נתונים סטטיסטיים כדי להבין שהמחירים של טלפונים סלולריים רק עולים, ושישנם הבדלי מחירים בין חברה לחברה, למרות שלא פעם מדובר במפרט די זהה יחסית. מה גורם להבדלים בין המחירים וממה המחירים מושפעים?

מחקר ופיתוח

חברות טלפונים חכמים מוציאות מדי שנה סכומי כסף עצומים על מחקר ופיתוח של הטכנולוגיות העדכניות ביותר, כדי שיוכלו לחדש למשתמשים ולהישאר בחזית העשייה. זאת לעומת חברות קטנות יותר שמיישרות קו עם החומרה העדכנית ביותר שקיימת בשוק, ומשתמשות בה במכשירים שלהן.

רכיבי איכות

חברות גדולות ומובילות תמיד מנסות להשתמש ברכיבים הטובים בותר שזמינים במכשירי הטלפון החכמים שלהן כדי לשפר את התצוגה או את תכונות המצלמה. הרבה טכנולוגיות שאנו לוקחים כמובן מאליו מבוססות על רכיבים ושבבים חדשניים שנמדדים בקפידה על ידי מכשירי מדידה מדויקים, תהליך הכרוך בעלויות. מעבר לכך ההבדלים במחירים הם תוצר של עלייה גוברת במחירי הרכיבים.

שיווק, פרסום, תפעול ושכר עובדים

חברות גדולות יותר משקיעות חלק ניכר מהתקציב בפרסום. אפשר לראות הרבה יותר פרסומים של חברות גדולות בטלוויזיה, באינטרנט ופחות של החברות הקטנות, מה שמשפיע על עלויות המכשירים. על אותו משקל גם גודל החברה משחק תפקיד משמעותי, שכר העובדים והמנכ"לים, לצד עלויות התפעול השונות אלו משתנים שנלקחים בחשבון כאשר מחשבים את המחיר של המכשיר.

גודל החברה והמוניטין של המותג

בנוסף, החברות הגדולות נהנות ממוניטין, שכן מדובר במותגים מבוססים בהשוואה למותגים חדשים יותר. לכן האמון של הצרכנים שלהם יותר גדול והביקוש מצד הצרכנים מאפשר להן לקבוע מחירים גבוהים ולהגדיל את הרווחים. לעומת זאת, מותגים קטנים וחדשים יותר צריכים להוזיל את המחירים כדי להגיע ליותר צרכנים ולזכות באמון שלהם.

שירות לקוחות

כאשר פונים לקהל גדול של לקוחות יש להפעיל מערך שירות לקוחות נרחב ויעיל. השירות הוא חלק מחוויית הרכישה, ולקוחות שיתאכזבו ממנו, לא יקנו באותה החברה שוב. לכן החברות הגדולות משקיעות בשירות לקוחות מהשורה הראשונה, מה שדורש מימון.

עדכוני תוכנה

תוכנות ואפליקציות שונות במכשיר צריכות להתעדכן מעת לעת, והפיכת המערכת ליותר יעילה וחדשנית זהו תהליך שגוזל זמן והשקעת משאבים.

ייצור במיקור חוץ

לא כל הרכיבים של הטלפונים החכמים מיוצרים על ידי המותג עצמו. יש חלקים שמיוצרים על ידי חברות מתחרות, או אצל חברות מתמחות אחרות, ויש לשלם על כך. העלויות של ייצור במקור חוץ צריכות להיות משתלמות, קל וחומר רווחיות.