צרכן רואה פרסום של מוצר חדש שהוא פשוט מושלם עבורו. הצרכן שמח על מזלו הטוב, אבל נראה שהתרחיש הזה אינו תולדה של מזל. מצבים שכאלה נוצרים בזכות מחקרי שוק. מחקר שוק מצייד את העסק במידע רב ערך על שוק היעד שלו, כך שיוכל לפתח מוצרים וליצור קמפיינים שיווקיים הפונים ישירות לצרכני היעד. זאת ועוד, את הנתונים שנאספו במסגרת מחקר השוק, ניתן להמשיך ולמנף כדי להניע את החברה להצלחה במגוון דרכים שונות.

מהו מחקר שוק בעולם העסקי?

מחקר שוק כרוך באיסוף נתונים שיאפשרו לעסק לשווק, לדוגמה, את המוצר החדש בצורה היעילה ביותר. למעשה, מחקר שוק הוא שלב חיוני בכול אסטרטגיה עסקית, בין אם העסק הוא B2B ובין אם B2C, בין אם הוא קטן או גדול, חדש או ותיק. מחקר שוק מספק את התשובות המאפשרות לקבל החלטות מושכלות מבוססות-נתונים, שיניעו את העסק קדימה. 

מחקר שוק מאפשר לעסק: לזהות את מגמות השוק, להבין טוב יותר את לקוחות הליבה או להשיג מטרות חשובות אחרות.

סוגים שונים של מחקרי שוק

קטגוריית מחקר שוק כוללת סוגי מחקרים שונים המשמשים את העסקים כדי שיוכלו לעמוד ביעדים הספציפיים שלהם, במיוחד לפני שיווק מוצר חדש.

מחקר מותג מתמקד ביצירת המותג או בחידודו, כדי ליצור רושם חזק וחיובי על שוק היעד. המחקר מאפשר לעסק לבדוק את רמת המודעות למותג בקרב קהל היעד, את רמת הנאמנות של הלקוחות, את סוגי התכונות שאנשים מקשרים למותג והיבטים אחרים הקשורים למערכת היחסים שבין הלקוחות למותג שלכם.

מחקרי שוק  זה מתמקד יותר באפקטיביות של מסע הפרסום השיווקי. מחקר זה מאפשר לעסק להעריך, למשל, כמה אנשים ראו את המודעות המקוונות, ומה היה שיעור ההקלקות. מידע שכזה עוזר למחלקות השיווק והפרסום לבצע התאמות במידת הצורך תוך כדי הקמפיין, ולבחור במסעות פרסום עתידיים שיאפשרו להגיע לצרכנים ביעילות רבה יותר.

מחקר מתחרים מתמקד בעסקים המתחרים בשוק, ועוזר לכם לקבל תובנות באשר לדרכים שיקדמו את העסק שלכם. בחינה של היבטים שונים בקרב המתחרים, כמו מסעות הפרסום השיווקיים שלהם, המוניטין של המותג שלהם, ההכנסות או נפח המכירות שלהם, ונתונים רבים אחרים, יעזרו לכם ללמוד את נקודות החוזק והחולשה של המתחרים, ובסופו של דבר את כל מה שנדרש כדי שתוכלו לשווק בהצלחה רבה את המוצר החדש שלכם.

מחקר פילוח לקוחות הוא סוג של מחקר שוק חיוני במיוחד עבור עסקים חדשים. מחקר שכזה מחלק את בסיס הצרכנים הגדול יותר לפלחים שונים. כאשר אתם מבינים את סוגי הצרכנים השונים אליהם אתם רוצים להתחבר, תוכלו ליצור קמפיינים אישיים המותאמים לכול אחד מהפלחים הללו.

מאמר זה נכתב בשיתוף אתר >>  https://www.ms-ci.co.il/