הן כבשו בסערה את עולם התשלומים ונדמה, לעיתים, שהן היו כאן מאז ומתמיד ולא ברור איך הצלחנו להסתדר בלעדיהן. הכירו את אפליקציות התשלומים דרך הסלולאר שהופכות את החיים שלנו לפשוטים הרבה יותר תודות לנגישות הרבה שלהן וליכולתן לייעל את תהליך הרכישה, בדגש על התשלום עצמו, באופן משמעותי. יש כיום מגוון של אפליקציות מסוג כזה שהולכות ותופסות תאוצה ככל שחולץ הזמן ונהיות פופולאריות כך שמשמשות כחלופה לכל שיטת תשלום אחרת.

היכן ניתן לשלם באפליקציית התשלומים היום?

ברשימת אפליקציות העברת כספים אפשר למצוא כמה וכמה אפליקציות, שבחלקן פופולאריות במיוחד. המובילות שבהן הן: פייבוקס (PayBox), ביט (Bit) ו – פיי (Pay) שצפויה להיסגר בקרוב. שלושתן מאפשרות להעביר כספים לאנשי הקשר, השמורים לנו בזיכרון הטלפון הנייד שלו, מבלי שנצטרך לשלוף את כרטיס האשראי שלנו, את המזומן או אולי לבצע העברה בנקאית במקום. בכל השלוש ניתן להעביר כספים גם לאנשים שאינם שמורים כאנשי קשר ורק באפליקציית פייבוקס ניתן לבטל העברה שבוצעה בטעות. בפייבוקס ניתן לקבל סכום מקסימאלי של 150,000 ₪ (מעל לסכום של 50,000 ₪ יש צורך בהזדהות מיוחדת במוקד החברה), בפיי ניתן לקבל תשלומים ללא הגבלה (ללקוחות בנק לאומי) או עד 50,000 ₪ (ללקוחות בנקים אחרים) ובביט יכולים לקוחות שהם עצמאיים או עסקים קטנים לקבל סכום ללא הגבלה תודות לשיתוף הפעולה של האפליקציה עם חברת "משולם", המציעה פתרונות תשלום שונים. 

ביטחון ומענה בהתאמה מלאה – פתרונות רבים באפליקציה אחת

כל אחת משלוש האפליקציות האלו מבטיחה רמת בטיחות גבוהה. בכולן קיימת אבטחה מלאה המתבססת על טכנולוגיות אבטחה מהמובילות בעולם כיום, מה שרלוונטי הן לפרטי התשלום והן לכל שאר פרטי המשתמשים. אפליקציות העברות הכספים הללו הן בטוחות לשימוש ונותנות דגש גדול במיוחד לעניין האבטחה.

מי רשאי להשתמש באפליקציות תשלומים

באפליקציית פייבוקס רשאים להשתמש מחזיקי כרטיס אשראי ישראלי, כמו ויזה, דיינרס, מאסטרקאקד או ישראכרט ובעלי תעודת זהות ישראלית. כרטיסים נטענים וכרטיס אשראי מסוג אמריקן אקספרס אינם מתאימים לשימוש במקרה כזה. אפליקציית ביט מאפשרת שימוש בכרטיסי אשראי ישראליים בלבד, כולל כרטיסים נטעמים וכרטיס המצריך חיוב מיידי. נציין כי למעט אפליקציית פיי, שתי האפליקציות האחרות פתוחות לכל לקוחות הבנקים, בעוד שאפליקציית פיי פתוחה אך ורק ללקוחות בנק לאומי. 

איך החוק מתייחס אליהן

כל שלוש האפליקציות כפופות לרגולציית בנק ישראל. בסוף שנת 2021 החל משרד האוצר והרשות התחרות לבחון את נושא הגבלת כוחה של אפליקציית התשלומים ביט, שהפכה לנפוצה מאד ולהגביל את התחרות בענף זה. אם אכן יוחלט להוציא זאת אל הפועל, יוכלו המשתמשים באפליקציות העברת הכספים לבצע זאת ללא הגבלה בין אפליקציה אחת לשנייה. הרעיון שעומד מאחורי זה הוא הרצון להגביל את אותו מעמד מונופוליסטי של אפליקציית ביט בשוק העברת התשלומים כפי שקורה לאחרונה, ובהיותה מחזיקה ב-80 אחוזים מכלל השוק (מה שהופך אותה למונופול של ממש). הרעיון שעליו חשב הצוות הבוחן זאת הוא פיתוח של מענה מיוחד המאפשר לקשר בין אפליקציות התשלום הקיימות כדי לאפשר לאפליקציות נוספות, קטנות יותר, להיכנס גם כן אל השוק. המשמעות לכך בפועל היא הגברת התחרות ושיפור תנאיהן של האפליקציות עבור המשתמשים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *